Amazon Avrupa’da satıcı hesabı nasıl açılır

Amazon Avrupa’da profesyonel satıcı hesabı açılışı birkaç adımda gerçekleşmektedir.
Hesap açmak istediğiniz ülkenin Seller Central sayfasına giderek başvurunuzu başlatabilirsiniz. Bu yazımızda Amazon İngiltere için başvuru sürecini adım adım anlatacağız.

İngilizceniz yeterliyse Amazon Avrupa’da satıcı hesabı açılış başvurusunu kendiniz yapabilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken en önemli konu Amazon’a vereceğiniz bilgilerin ve belgelerin doğru ve eksiksiz olmasıdır. Eğer yanlış bilgi veya eksik belge verirseniz satıcı hesabınız bir daha açılamamak üzere kapanabilir.

Amazon satıcı hesabı açılışı konusunda uzman ekibimizden destek almak isterseniz Amazon Avrupa kurulum hizmet paketlerimizi inceleyebilirsiniz.

Bigilerin doğru ve belgelerin eksiksiz olmasınının yanısıra satıcı hesabınızı açmanda önce stratejik olarak doğru bir planlama yapmanızı öneririz. Türkiye’de kurulu işletmeler Amazon Avrupa’da hesap açabilmektedir. Eğer Amazon FBA ile satış yapmayı planlıyorsanız bu durumda İngiltere’de VAT numarası ihtiyacınız olacak. Eğer İngiltere’de şirket kuruluşu yapar ve Amazon satıcı hesabınızı İngiltere’de şirketiniz üzerinden yaparsanız VAT numarası almanız gerekmeyecektir. İngiltere’de şirket açmanız size hem 45 gün erken satışa başlayabilme hem de £85.000’a kadar İngiltere içerisinde satış cirosuna ulaşana kadar VAT numarası alma gereği olmama avantajı sunacaktır. VAT kaydı olmayan şirketler Amazon satışlarından elde ettikleri gelirler için VAT ödemek zorunda olmadıkları için ekstra bir gelir avantajı oluşmaktadır.

Amazon Avrupa kurulum hizmet paketlerimizi şirket kuruluşu, Amazon satıcı hesabı açılışı, marka tescili, Amazon Brand registry gibi Private Label satışa başlamak isteyenlerin ihtiyaç duyacağım tüm çözümleri içermektedir.

Amazon Avrupa’da hesap açılış aşamaları

https://sellercentral.amazon.co.uk/ > Signup > Create Your Amazon Account sayfasına gidin.

Daha önce satıcı hesabı başvurusu yapılmamış bir email adresiyle başvurunuzu başlatın.

Adınızı, Soyadınızı, Email adresinizi girin ve şifrenizi belirleyin ve “Next” düğmesine tıklayın.

Email adresinize gelecek OTP şifresini girin ve “Create Your Amazon Account” düğmesine tıklayın.

Hesap başvurusu öncesi hazır etmeniz gereken belgeler

Geçerli devlet tarafından verilmiş kimlik veya pasaport

Belge aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:

  • Belgedeki ayrıntılar, sağladığınız ayrıntılarla eşleşmelidir (ör. kimlik numarası ve son kullanma tarihi).
  • Devlet tarafından verilmiş ulusal kimliğinizin (ör. pasaport) her iki yüzünün taranmış renkli bir kopyasını gönderin.
  • Belgenin süresi dolmamış olmalıdır.
  • Belge kopyası/resmi yüksek kaliteli, renkli, engelsiz ve okunaklı olmalıdır.
  • Pasaportunuz dışında bir belge gönderirseniz bu, Amazon tarafından desteklenen şu dillerden birinde olmalıdır:
  • Çince, Felemenkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, Lehçe, Portekizce, İspanyolca, İsveççe ve Türkçe. Bu dillerden birinde değilse, lütfen belgenizin Amazon tarafından desteklenen dillerden herhangi birine noter tasdikli bir çevirisini sağlayın.
  • Kimlikteki tam ad, kayıtlı Amazon hesabınızdaki tam adla eşleşmelidir. Şirketler/Kuruluşlar, birincil ilgili kişinin veya gerçek hak sahibinin devlet tarafından verilmiş fotoğraflı bir kimlik belgesini ibraz etmelidir.
    Pasaportunuzun bir suretini ibraz ediyorsanız, lütfen pasaportun hamilinin imzasını taşıdığından emin olunuz.

Son banka hesabı veya kredi kartı ekstresi

Belge aşağıdaki gereksinimleri karşılamalıdır:

  • Belgedeki ayrıntılar, sağladığınız ayrıntılarla eşleşmelidir.
  • Belge okunaklı olmalı ve son 180 gün içinde düzenlenmiş olmalıdır. Dokümanlar şifre korumalı olmamalıdır. Kredi kartınızın veya banka kartınızın fotoğrafını vermeyin.
  • Mobil cihazınızı kullanarak orijinal belgeyi renkli olarak tarayın veya fotoğrafını çekin. Çevrimiçi bir beyanname indiriyorsanız, PDF formatında olmalıdır. Excel formatında veya ekran görüntüsü göndermeyin. Belge işlem etkinliğini göstermelidir, ancak işlem tutarını kapatabilirsiniz.
  • Ekstrede belirtilen irtibat noktasının veya şirketin adı, kayıt sırasında verilen irtibat noktasının adı veya işletme adıyla eşleşmelidir.
  • Banka hesap özetindeki adres, kayıtlı Amazon hesabınızdaki adresle eşleşmelidir.
  • Belgeniz şu Amazon destekli dillerden birinde olmalıdır: Çince, Felemenkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, Lehçe, Portekizce, İspanyolca, İsveççe, Türkçe ve Arapça. Bu dillerden birinde değilse, lütfen belgenizin Amazon tarafından desteklenen dillerden herhangi birine noter tasdikli bir çevirisini sağlayın.

Kredi Kartı

  • AMEX, VISA ve Mastercard.
  • Ön ödemeli Kredi kartları, hediye çekleri, çekler veya çevrimiçi ödeme sistemleri (PayPal) gibi alternatif ödeme yöntemlerini kabul edilmemektedir.

Business information

  • Business Location (Şirketinizin kurulu olduğu ülke)
  • Business Type (Şirket türü – Ltd ve A.Ş. şirketler için “Privately owned”)
  • Business Name (Şirketin ünvanı)

“I confirm my business location and type are correct, and I understand that this information cannot be changed later.” işaretleyin ve “Agree and continue” düğmesine tıklayın.

Business information

  • Business name, used to register with your state or federal government (Şirket Ünvanı)
  • Company registration number (Şirket numarası)
  • Registered business address (Şirket resmi adresi)
  • Phone number for verification (Cep telefonu numarası)
  • Cep telefonunuza gelen PIN numarasını girin.
  • “Next” düğmesine tıklayın.

Seller information

Primary contact person information (Yetkili kişi bilgileri)

  • First name, Middle name(s), Last name (Ad, Soyad)
  • Country of citizenship (Vatandaşı olunan ülke)
  • Country of birth (Doğdunuz ülke)
  • Date of birth (Doğum tarihi)
  • Identity proof (Pasaport/TC Kimlik)
  • Country of issue (Kimliği veren ülke)
  • Kimlik number (TC Numarası / Pasaport Numarası)
  • Date of expiry (Son kullanma tarihi)
  • Residential address (Oturum/ikamet adresi)
  • Phone number for verification (Telefon doğrulama) Farklı bir telefon ekleyebilirsiniz.

Confirm if primary contact person (Birincil kontakt kişisi)

  • is a beneficial owner of the business (Şirkette yetki sahibi kişi)
  • is a legal representative of the business (Şirketin resmi temsilcisi)

I have added all the Beneficial Owners of the Business. (Şirketin temsile yetkili tüm isimlerini ekledim)

  • Yes (Evet)
  • No (Hayır)
  • “I confirm of acting on own behalf or on behalf of registered business, and I commit to updating the beneficial ownership information whenever a change has been made.” işaretleyin. Eğer ileride şirkettin temsil yapısı değişirse Amazon’a bildirmeniz gerekmektedir.
  • “Next” düğmesine tıklayın.

Billing

Aylık Abonelik Ücreti
İlk ay için sizden 25 GBP Profesyonel satış abonelik ücreti alınacaktır. Aktif ilanlarınız varsa, bu ücreti her ay alınmaya devam edilecektir. Aktif liste kaydınız yoksa, o ay abonelik ücreti ödemezsiniz. Diğer mağazalarda satış yapmak için hesap aktivasyonu yaparsanız, etkin liste kaydınızın bulunduğu her bir ülke veya bölgeye orantılı olarak bölünmüş ve her bir yerel para biriminde ayrı olarak ücretlendirilen ayda 39,99 ABD doları eşdeğeri ödeme yaparsınız.

Amazon ücretleri hakkında en güncel ve detaylı bilgiye https://sellercentral.amazon.co.uk/help/hub/reference/external/H78LW99F4XF3Z38 adresinden ulaşabilirsiniz.

  • Credit card number (Kredi kartı numarası)
  • Expires on (Son kullanma tarihi)
  • Card holder’s name (Kart sahibi)
  • Billing address (Kredi kartınızın bağlı olduğu adres)
  • “Next” düğmesine tıklayın.

Store

Store name

  • Do you have Universal Product Codes (UPCs) for all your products? Ürünleriniz için barkod numaranızı varsa “Yes” işaretleyin.
  • Are you the manufacturer or brand owner (or agent or representative of the brand) for any of the products you want to sell on Amazon? Eğer üretim size aitse vaya kendi markanızla ürün satacaksanız “Yes” işaretleyin.
  • “Next” düğmesine tıklayın.

Verification

  • Kimlik document: “Upload front side” Kimliğinizin ön yüzünü yükleyin.
  • Kimlik document: “Upload back side” Kimliğinizin arka yüzünü yükleyin.
  • Proof of Address: Oturum adresinizin yer aldığı banka veya kredi kartı ekstresi ekleyin.
  • “Next” düğmesine tıklayın.

Identity Verification

“You can also click here to schedule an appointment on a future date and time.” ifadesine tıklayıp ileri tarihli bir görüşme organize edebilirsiniz.

Görüşmeye uygun olduğunuzu günü ve saati seçip “Next” düğmesine tıklayın.


Açılan sayfada “I acknowledge: — The video call may be monitored or recorded for training, security, and quality assurance purposes. I will not take pictures of or record the video call, nor will I post the recording on public platforms
— Amazon takes the safety and security of our store seriously and we may investigate, report to law enforcement, and/or pursue legal claims against individuals who provide false information or complete identity verification on behalf of someone else to circumvent Amazon’s security systems.” ifadesini işaretleyip onaylayın ve “Next” düğmesine tıklayın.


Başvurunuz Amazon tarafından alınmış olacaktır.

“Appointment confirmation for your video call with an Amazon associate” konulu bir e-posta mesajı tarafınıza gönderilecektir.

Gelen e-posta mesajında yer alan bağlantıya tıklayıp görüşemeye katılabilirsiniz.

Gerekli Cihaz ve Belgeler

  • Ön kameralı dizüstü bilgisayar, masaüstü bilgisayar veya cep telefonu/cep telefonu.
  • Kamera ve mikrofona erişim izinlerine sahip uyumlu tarayıcı (Chrome/Safari).
  • Devlet tarafından verilmiş orijinal fotoğraflı geçerli kimlik belgesi.
  • Son 180 gün içinde düzenlenmiş orijinal banka veya kredi kartı ekstresi.

Görüntülü arama dili
Görüşme İngilizce olarak yapılacaktır. Tercih ettiğiniz iletişim dili desteklenmiyorsa, lütfen randevuya yanınızda bir çevirmen/tercüman bulundurmanız faydalı olacaktır.

Kayıt Bildirimi
Görüntülü görüşmeniz kalite ve denetim amacıyla kaydedilebilir. Videonuz herhangi bir harici veya üçüncü tarafla paylaşılmaz.

Kimlik yükleme talimatları

  • Gönderilen belgedeki ayrıntılar girdiğiniz ayrıntılarla eşleşmelidir. (örneğin, ad, kimlik numarası ve son kullanma tarihi).
  • Belge kopyası/resmi yüksek kaliteli, renkli, engelsiz ve okunaklı olmalıdır.
  • Belgenin süresi dolmamış olmalıdır.
  • Belgeniz şu dillerden birinde olmalıdır: Çince, İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Felemenkçe, Japonca, Portekizce, İspanyolca, İsveççe, Hintçe, Tamilce, Tayca, Vietnamca, Lehçe, Arapça veya Türkçe. Bu dillerden birinde değilse, belgenizin bu desteklenen dillerden birine noter tasdikli bir çevirisini sağlayın.
  • Kredi kartı ekstresini seçerseniz, lütfen kredi kartı ekstresini sağlayın. Kredi kartınızın/bankamatik kartınızın fotoğrafını vermeyin.
  • Banka hesap özetini seçerseniz, lütfen banka hesap özetini sağlayın. Banka açılış formunuzu/ATM dekontunuzu/Banka hesap özetinizi mobilden vermeyin.
  • Banka hesabı/kredi kartı ekstreleri, bir tarihe sahip olmalı ve 180 gün içinde düzenlenmiş olmalı ve verilen kimlikle eşleşen hesap sahibinin adını içermelidir.
  • Bir İşletme Lisansı sağlamanız gerekiyorsa, İşletme Lisansındaki işletme sahibinin veya temsilcisinin adı, yüklenen kimlik belgesiyle eşleşmelidir.
  • Dokümanın boyutu 50 MB’tan küçük olmalıdır
  • Kabul edilen biçimler *.png, *.tiff, *.tif, *.jpg, *.jpeg ve *.pdf’dir.

Amazon satısı hesabı açılışı sırasında yapacağınız video görüşmesi ile ilgili blog yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Amazon satıcı hesabı açılışı sırasında eksik gireceğiniz bilgiler, eklediğiniz belgelerde sorunlar veya hatalı işlemler satıcı hesabınızın suspend olmasına yani askıya alınmasına sebeb olabilir. Profesyonel Amazon satıcı hesabı açılışı çözümlerimiz sayesinden sorunsuz bir şekilde hesabınızı açabilirsiniz.

Londra merkezli bir şirket olan StartSmart, Türkiye’de ikamet eden ve Amazon Avrupa’da ve İngiltere’de satışa başlamak isteyen kişilere ve işletemelere uçtan uca çözümler sunuyor. StartSmart’ın çözümleri hakkında bilgi için tıklayın!