Amazon FBA

Amazon FBA programı, üçüncü taraf satıcılar için birçok fırsat sunar. Amazon, lojistiğin büyük kısmını yönetirken, ürünlerinizi milyonlarca alıcıya ulaştırabilirsiniz. FBA programı aracılığıyla satılan ürünler, hızlı ve ücretsiz teslimat için alışverişçilerin tercih ettiği Prime kargo avantajından yararlanabilir.

Amazon FBA'nın sunduğu benzersiz fırsatlar, işinizi ilk günden itibaren büyütme olasılığını gerçek kılar. Ancak her iş kararında olduğu gibi, Amazon FBA kullanımı zorluklardan tamamen arınmış değildir. Yeni bir satıcı veya bir FBA profesyoneli olsanız da öğrenilecek çok şey vardır. Bu Amazon FBA rehberi, programın nasıl çalıştığından, gelen sevkiyatları hazırlamaya ve daha fazlasına derinlemesine bir bakış sunmaktadır.

Amazon FBA Nedir?

FBA, Amazon'un Depolama Merkezi ile Gerçekleştirme anlamına gelir. Bu program, üçüncü taraf satıcıların ürünlerini Amazon'un depolama merkezlerine göndermelerini ve bu ürünlerin Amazon tarafından alıcıya paketlenerek ve sevk edilmesini sağlar. FBA programı, 2006 Eylül ayında başlatılmış olup, tüccarların ürünlerini dünyanın en büyük çevrimiçi pazarında satma fırsatı sunarak Amazon'un depolama merkezlerinden ve çalışanlarından yararlanmalarını sağlamıştır. Bir Amazon FBA işine sahip olmak, güvenilir hizmet ve öngörülebilir maliyetler sayesinde satıcıların daha hızlı büyümelerini mümkün kılar.

Amazon FBA uçurma takımıAmazon'un felsefesi aldatıcı bir şekilde basittir: rekabetçi fiyatlar ve hızlı sipariş gerçekleştirme ile alıcıları memnun etmek. Memnun müşteriler Amazon'da alışveriş yapmaya devam eder, bu da daha fazla satışa yol açar ve pazarı üçüncü taraf satıcılar için daha çekici hale getirir, onlar da Amazon'a komisyon öder. İşte Amazon uçurma takımı budur. Bu, birçok insanın girişimci yanlarını keşfederken maddi özgürlük kazanmasını sağlayan sürdürülebilir bir satış modeli yaratmıştır.

Amazon FBA'ya kaydedilen ürünler, Amazon Prime kargo hizmetinden faydalanabilir. Amazon, siparişlerin hızlı ve sorunsuz bir şekilde teslim edilmesi için süreçleri sürekli olarak yenilikçi bir şekilde geliştirmektedir. Siparişlerin 48 saat veya daha kısa bir sürede (bazı durumlarda bir saatten daha kısa sürede) nasıl gerçekleştirilebileceği hakkında bir fikir edinmek için, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Amazon depolama merkezlerinin bir listesine göz atabilirsiniz. Birden fazla depo sayesinde, Amazon popüler ürünlerin siparişlerini neredeyse ABD'nin herhangi bir yerine hızlı bir şekilde gönderebilir.

Bugün, küresel Amazon pazarında gerçekleşen satışların %59'unun üçüncü taraf satıcılara atfedilebileceği söylenebilir. Tüm Amazon pazar yerlerinde aktif olarak faaliyet gösteren 2 milyondan fazla üçüncü taraf satıcı bulunmaktadır.

Amazon FBA ile Kimler Satış Yapabilir?

Amazon pazarında milyonlarca üçüncü taraf satıcı arasında, birçoğu Amazon'dan elde ettikleri satış hacminden memnun olan tanınmış markalardır. Diğerleri ise üreticiler veya distribütörlerle çalışarak pazar yerinde ürün satan bayilerdir. Bu bayilerin bazıları, belirli ürünleri özel markalı hale getirmek için üreticilerle çalışır ve bu da bu satıcıları Amazon'da rekabet avantajı sağlar, çünkü o belirli ASIN'ın (Amazon Standart Tanımlama Numarası) tek satıcısıdırlar. Başka bir tür satıcı ise perakende veya çevrimiçi arbitraj satıcısıdır, Amazon FBA mağazası kurar ve ürünün mevcudiyeti ve karlılığına bağlı olarak farklı türde ürünleri depolama merkezlerine gönderir.

Üçüncü Taraf Satıcı, Birinci Taraf Satıcı Nedir?

Üçüncü taraf satıcılar (3P), Amazon'da bir FBA mağazası kurarken, birinci taraf satıcılar (1P) veya tedarikçiler olarak da adlandırılanlar, stoklarını Amazon tarafından satılmak üzere gönderirler. 1P ürünlerinde fiyatlandırma Amazon tarafından kontrol edilir ve ürün listelerinde "Amazon tarafından gönderilir ve satılır" ifadesi yer alır.

1P satıcıları, ürün listelerinde değişiklik yapamazlar ve ürünlerini satın alan tüketicilerden inceleme isteme yeteneğine sahip değillerdir. Amazon, bu tedarikçilere satın alma siparişleri gönderir, tedarikçi mal gönderir ve bu kadar. Bir 3P satıcısı, siparişleri FBA, Satıcı Tarafından Gerçekleştirilen Gönderim (FBM) veya ikisinin kombinasyonuyla gerçekleştirme seçeneğine sahiptir. Üçüncü taraf satıcılar fiyatlandırmayı kontrol eder ve satıcı Marka Kaydına sahipse, kendi listelemelerini yönetirler.

Amazon FBA Nasıl Çalışır?

Satıcılar FBA'ya Nasıl Ürün Gönderir?

FBA'nın bu kadar başarılı olmasının nedenlerinden biri, alıcıların bakış açısından deneyimin oldukça kolaylaştırıcı olmasıdır. Birçok tüketici, satın aldıkları ürünlerin üçüncü taraf satıcılar tarafından satıldığını bilemez. Peki, FBA ile satış yapmak ne kadar kolay? Tek kelimeyle: çok.

Eğer zaten Amazon üzerinde satış yapıyorsanız, hesabınıza FBA'yi ekleyerek hemen başlayabilirsiniz. Satış hesabınız yoksa, bir tane oluşturun ve FBA seçeneğini seçin. Profesyonel satış hesabı için aylık ücret 39.99 dolardır. Bireysel hesaplara sahip satıcılar da Amazon FBA üzerinden satış yapabilir, ancak reklam seçeneklerinden ve programın diğer özelliklerinden faydalanamazlar.

  • Ürün listelerinizi oluşturun. Ürünleri toplu olarak düz dosyalar aracılığıyla ekleyebilir veya tek tek ekleyebilirsiniz. Fotoğraf açıklamasının kalitesine dikkat edin.
  • Ürünleriniz için Amazon FBA gereksinimlerini bilin. Amazon'un ambalaj ve hazırlık gereksinimleri ile gönderim ve yönlendirme gereksinimleri bulunmaktadır ve bunlara uymalısınız. Ürünlerinizi doğru bir şekilde hazırlayarak, paketleyerek ve etiketleyerek müşterilere hızlı bir şekilde sunulacağından emin olabilirsiniz. Bu kurallara uyarak, ürünlerinizin Amazon'un depolama merkezlerine güvenli ve iyi durumda ulaşmasını sağlamış olursunuz.
  • Envanterinizi Amazon FBA'ya göndermek için nakliye planı oluşturun ve nakliye etiketlerinizi yazdırın. Daha sonra ürünlerinizi nakliye planınızın gerektirdiği Amazon'un depolama merkezlerine gönderin.

Amazon FBA ile Satışın Avantajları Nelerdir?

Ürünleriniz geldikten sonra, sipariş verilip yerine getirilebilir hale gelirler. Amazon müşteri hizmetlerinin büyük bir kısmını, iadeleri ve soruları ele alır. Amazon FBA ücretlerinin otomatik olarak kesilmesiyle her iki haftada bir ödeme alacaksınız. Mevcut bir satıcı hesabı aracılığıyla siparişleri kendiniz yerine getiren bir satıcı olmanız durumunda, mevcut envanteri FBA'ya dönüştürmek mümkündür. Bunun için Satıcı Merkezi'ndeki Siparişleri Yönet sayfasına giderek Eylemler açılır menüsünden Fulfilled by Amazon olarak Değiştir'i seçmeniz gerekmektedir.

  • Ürünleriniz Amazon'un güçlü markasıyla ilişkilendirilir. Bu, potansiyel alıcılarda güven oluşturmaya yardımcı olur.
  • Amazon, büyük taşıyıcılarla müzakereler sonucunda nakliye ücretlerini düşük tutar.
  • Amazon FBA aracılığıyla hızlandırılmış ücretsiz kargo sunabilirsiniz, bu da ürünlerinizi alıcılar için daha cazip hale getirir.
  • FBA siparişleri Amazon Prime'a uygun olduğu için, ortalama olarak üye olmayanlardan iki kat daha fazla harcama yapan 112 milyonun üzerinde Prime üyesine erişmiş olacaksınız.
  • FBA siparişleri, Amazon'un kendi siparişlerini nasıl yönettiğiyle aynı şekilde Amazon tarafından işlenir. Bu sayede satın alma süreci sorunsuz hale gelir ve Amazon'un kendi politikalarından sağladığı ek korumaya sahip olursunuz. Eğer ürününüz hasar görürse, size tazminat yapılır.

Amazon FBA Ücretleri Nelerdir

Daha önce de belirtildiği gibi, Amazon FBA üzerinde satış yapmanın ilişkili ücretlerini anlamak önemlidir. Tüm satıcıların ödemesi gereken ücretler, Amazon FBA ile ilişkili ücretler, Amazon'ın isteğe bağlı hizmet ücretleri ve diğer ücretler bulunmaktadır. Yine de, maliyetlerinizi ve karlılığınızı takip etmek için bir Amazon FBA hesaplayıcısı kullanmanız iyi bir fikirdir.

Amazon Satıcılarının Ödediği Ücretler

Amazon'un komisyonu (referral fee), yani "yönlendirme ücreti", her satılan ürün için ödenir. Bu masraflar satış sonrasında düşülür ve kategoriye göre değerlendirilir. Amazon'un yönlendirme ücreti yüzdeliklerinin ve ilgili minimum yönlendirme ücretinin tam listesi için, Satıcı Merkezi'ndeki Amazon yönlendirme ücretleri listesine bakabilirsiniz.

Tüm satıcılar ayrıca iade ücreti ödemek zorundadır. Bir alıcı iade talep ettiğinde ve siz zaten ödeme almışsanız, Amazon iade işlemini gerçekleştirmek için bir ücret talep eder. Ücret, iade edilen tutarın %20'si veya 5.00 dolar, hangisi daha düşükse, olarak belirlenir.

FBA Satıcı Ücretleri

FBA nakliye ücretleri, Amazon tarafından alınan ürünün boyutu ve ağırlığına bağlı olarak değerlendirilir. Boyut ve ağırlığa göre ücretlerin listesi için, değişikliklere tabi oldukları için Amazon'un güncel FBA ücretlerine bakabilirsiniz.

FBA satıcıları ayrıca depolama ücretleri - aylık ve uzun vadeli - ödemek zorundadır. Aylık depolama ücretleri, ürünlerinizin depoda bulunduğu ay ve kullandığınız depolama miktarına göre hesaplanır, küp fit olarak ifade edilir. Büyük boyutlu ürünler daha yüksek bir depolama ücretiyle değerlendirilir. Uzun vadeli depolama ücretleri, bir satıcının ürünü FBA deposunda 180 günden daha uzun süre bulunduğunda ve bir yıldan daha uzun süreli depolarda daha fazla süre için alınır.

Diğer FBA Ücretleri

100.000'den fazla ASIN'e sahip satıcılar, ASIN başına aylık $0,005 tutarında bir sabit ücret ödeyebilir. Bu yüksek hacimli liste ücreti olarak adlandırılır ve FBA depolama ücretleriyle aynı zamanda ödenir. Ayrıca, CD'ler, DVD'ler ve kitaplar gibi belirli medya ürünleriyle ilişkili kapanış ücretleri de bulunmaktadır.

Amazon FBA ile Ne Satılabilir?

Amazon FBA'da satılacak ürünleri bulma konusunda karar verirken, destekleyebileceğiniz iş modelini düşünmeniz gerekecektir. Amazon FBA'da ürünleri yeniden satmanız mümkün olsa da, tüm Amazon kurallarını takip etmek ve envanteriniz için gerekli belgeleri sağlamak önemlidir.

Birçok satıcı, yeniden satış veya perakende arbitraj ile başlar ve daha sonra white-label ürünler tedarik etme, private label ürünler oluşturma veya Amazon'da satmak üzere toptan ürünler satın alma gibi başka bir modele geçer. Kendi ürünleri olan bir markanız varsa, FBA üzerinden satış yapmayı seçebilir veya 1P Satıcı hesabı için başvurabilirsiniz. Amazon FBA'da ne satacağınıza ilişkin karar süreci, seçtiğiniz satıcı türüne bağlı olarak değişir.

Satıcılar

Amazon FBA'da satmak için en iyi ürünleri tahmin etmek için sihirli bir formül yoktur, bu nedenle ürün araştırması yapmak önemlidir. Neyin satıldığını ve neden satıldığını anlamak, işinizi çok daha hızlı büyütmenize yardımcı olabilir. Niche alanınızdaki trendlere dikkat edin. Kendi ASIN'leriniz ve rekabet eden ASIN'ler için ürün incelemelerini okuyun. Müşteriler ürünler hakkında sevdiklerini ve sevmediklerini tam olarak paylaşıyorlar. Bu bilgileri iş kararlarınıza yön vermek için kullanmanız gerekiyor.

Yüksek bir Amazon satış sıralaması, ürünün hızlı bir şekilde satıldığı anlamına gelir, ancak rekabet çok fazladır. Düşük veya var olmayan bir satış sıralamasına sahip bir ürünün satışı yavaş olabilir, bu da uzun vadeli depolama ücretleriyle karşı karşıya kalmanıza neden olabilir. Daha düşük bir sıralamaya sahip bir ürünün hakim satıcısı olmak daha kolaydır. Her iki durumda da ürününüzü hem Amazon içinde hem de dışında pazarlama konusunda hazırlıklı olmanız gerekecektir.

Toptan Satış

Amazon üzerinde yeniden satmak üzere üreticilerden veya tedarikçilerden markalı ürünler satın almak mümkündür. Buna toptan modeli denir ve bu, bu şirketlere başvurarak Amazon'da ürün satmanıza izin veren bir ilişki kurmayı içerir. Bu senaryoda, ürün kaynağı arbitraj modelinden farklıdır. Birçok toptan satıcı ticaret fuarlarında tedarikçiler ve üreticiler ile tanışarak ürün bulurlar. Tümü, satmak istediğiniz ürün türüne ve hangi kategorilerde satmak istediğinize bağlıdır.

Satıcılar, marjlarını karlı ve sürdürülebilir bir yerde tutmak için tedarikçiler ve üreticilerle oranlar ve nakliye maliyetleri konusunda pazarlık yaparlar. Birçok toptan satıcı, yaygın ASIN'leri Amazon'da satışa sunar, böylece yeni bir liste oluşturmak zorunda kalmazlar. Özel etiket satıcıları, bu fabrikalarla çalışarak kendi markalı ürünlerini oluştururlar, bu da yeni bir liste ve ürün fotoğraflarını gerektirir. Özel etiket satıcıları, markalı ürünlerini diğer pazarlarda satmayabilirler ve genellikle tam bir markalı ürün serisi üretmezler.

Marka Sahipleri

Kurumsal markalar, Amazon pazarında büyük bir başarı elde etmişlerdir. Satış kanallarını e-ticarete açmak, karlı bir girişim olmuştur. Küçük işletmeler ve girişimciler de kendi markalarını tescil ederek Amazon'da Private label satışa başlayabilmektedir.

Markaların Amazon'da belirli avantajları vardır - bunlar arasında Kolayca Marka Kaydı yaptırabilme imkanı (diğer satıcı türleri de Marka Kaydı yaptırabilir), markalı mağazalar ve daha fazlası bulunur.

Amazon'da Marka Kaydı yaptıran satıcılar, ürün listeleri üzerinde çok daha fazla kontrol sahibi olurlar. Ayrıca, ürünlerini daha fazla göz önüne çıkarmak ve tıklamaları artırmak için A+ içerik ve ürün videoları gibi özel özelliklere erişim sağlarlar. Bu satıcılar genellikle Satın Alma Kutusu'nu kontrol eder, organik aramada belirgin bir avantaja sahip olur ve daha fazla Amazon içi reklam seçeneğine sahiptir. Amazon'da 3P olarak satış yapan markalar, fiyatlandırma özgürlüğü ve 1P satıcılarına göre Amazon ile olan ilişkiye daha az bağımlılık gibi avantajlardan faydalanır.

Amazon FBA ile Satışa Nasıl Başlanır?

Amazon FBA üzerinde satış yapmak oldukça basittir. Uygun olmak için bireysel veya profesyonel bir satıcı olarak onaylanmanız gerekmektedir. Hesabınızı oluşturduktan sonra, satmak istediğiniz ürünleri listeleyeceksiniz. Kendi ürünlerinizi üretmiyorsanız, ürününüzü Amazon'un kataloğundan seçecek ve üç ana bilgiyi gireceksiniz:

  • Ürün fiyatı
  • Ürün durumu
  • Ürünün Amazon tarafından mı yoksa kendiniz tarafından mı gönderileceği

Siparişleri FBA ile müşterilerinize göndereceksiniz ürünlerinizi listelerken "Amazon gönderim yapacak ve müşteri hizmeti sağlayacak"(Amazon will ship and provide customer service) seçeneğini seçin. Bu ayarı, Amazon mağazanıza eklediğiniz diğer ürünler için de kaydetme seçeneğiniz vardır. Bu seçeneği seçerseniz ve FBA'yı ilk kez kullanıyorsanız, FBA hizmet koşullarını okuyup kabul edebileceğiniz bir kayıt ekranına yönlendirileceksiniz.

Amazon'da sattığınız her ürünü FBA ile satmak zorunda değilsiniz. Belli bir ürünün yavaş hareket etmesi muhtemel olduğunu biliyorsanız, FBM ile satış daha mantıklı olabilir. Ayrıca, tehlikeli maddeler gibi belirli ürünler FBA aracılığıyla satılamayabilir. Hazmat kategorisindeki ürünler FBA ile satmak istiyorsanız gerekli kuralları öğrenmeniz gerekir.

Hangi ürünlerin FBA ile satılacağını manuel olarak seçmeniz gerekecektir. Seller Central ana sayfanızın Envanter sekmesine gidin ve Tüm Envanteri Yönet'i (Manage All Inventory) seçin. Her bir ürün için açılır menüde "Amazon Tarafından FBA ile gönderilecek ürüler için "Değiştir"(Change to Fulfilled By Amazon) seçeneğini seçerek ASIN'lerinizin yerine getirme yöntemini düzenleyebilirsiniz. Birden fazla ASIN'i FBA ile yerine getirmek istiyorsanız, bu öğelerin yanındaki onay kutusunu işaretleyin ve ardından sayfanın üstündeki açılır menüden "Amazon Tarafından Yerine Getirilecek Olarak Değiştir" seçeneğini seçin.

Listenizi FBA'ya dönüştürdükten sonra, envanteriniz Amazon tarafından alınıncaya kadar geçici olarak alışveriş yapılabilir olmayacaklarını bilmek önemlidir.

Amazon FBA Ürün Nasıl Hazırlanır?

Amazon FBA için ambalajlama ve hazırlık gereksinimleri yeni satıcılar için genellikle karmaşık bir süreçtir ve bazen bunlarla başa çıkmak zor gelebilir. ürününüzü bir kutuya koyduktan sonra Amazon'a gönderebilir ve Amazon'un gerekli hazırlığı sizin için yapmanızı sağlayabilirsiniz. Ürünleriniz Türkiye'de hazırlanıyorsa elleçleme denilen bu süreci Türkiye'de çözmeniz çok daha ekonomik olacaktır.

Standartlaştırılmış FBA ambalaj kuralları, Amazon'un satıcılardan daha fazla sevkiyatı işlemesine ve dolayısıyla satıcıların daha fazla envanteri dönüştürmesine yardımcı olur.

Peki, sattığınız ürünler için Amazon FBA ambalajlama gereksinimleri nelerdir? Ne zaman Amazon FBA etiketlerini basıp uygulamanız gerekmektedir? Biraz daha yakından bakalım.

Barkod Gereklilikleri

Amazon FBA'ya gönderdiğiniz her bir ürünün üzerinde bir barkod olması gerekmektedir. Bu, Amazon'un envanterinizin alımını, depolanmasını ve satışını takip etmesine yardımcı olur.

Amazon Barkodları

Amazon ürünleri üç tür barkodla tanımlar:

  • Üretici barkodları (Manufacturer Barcode): UPC'ler, EAN'lar vb. gibi.
  • Amazon Barkodları (Amazon barcodes): Belirli kategorilerde üretici barkodu olmayan ürünler için Amazon barkodları.
  • Amazon şeffaflık doğrulama kodları (Transparency authenticity codes): Sahtekarlığı önlemek için marka sahipleri tarafından kullanılan , etiketler.

Amazon genellikle satıcı envanterini takip etmek için üretici barkodlarına başvurur. Eğer bir ürününüz üretici barkodu içermiyorsa, her bir envanter birimine Amazon barkodu uygulamanız gerekecektir. Bunun yerine, Amazon'a her bir ürüne barkod uygulatmanız da mümkündür (FBA Etiket Hizmeti aracılığıyla) ve bunun için birim başına bir ücret ödersiniz.

Amazon'un uyması gereken bazı ek barkod kuralları vardır:

  • Her bir ürünün benzersiz, tarama yapılabilen barkodu veya barkod etiketi dış yüzeyine yerleştirilmelidir.
  • Her barkod aynı zamanda ilgili sayısal değerleri içermelidir.
  • Diğer herhangi bir barkod (örneğin, bir perakende mağazasından gelen fiyat etiketi) kaldırılmalı, kapatılmalı veya tarama yapılmasını engelleyecek hale getirilmelidir.

Amazon FBA Gönderim Gereklilikleri Nelerdir?

Amazon FBA'ya gönderim yapmanın en iyi yolu, ürünleriniz için nakliye ve hazırlık gereksinimlerini anladığınızdan emin olmaktır. Gönderiminizi hazırlamak için aşağıdaki unsurları içeren bir nakliye planı oluşturmanız gerekecektir:
  • Amazon'a göndereceğiniz ürünler
  • Her bir ürün için gönderdiğiniz miktar
  • Kullanacağınız nakliye yöntemi
  • Taşıyıcı ayrıntıları
  • Envanterinizi nasıl hazırlayıp etiketleyeceğiniz: Kendiniz yaparak mı yoksa Amazon'un hazırlama hizmetleri aracılığıyla mı?
Amazon'a nasıl gönderim yapacağınızı öğrenmek ve ürünlerinizin güvenli bir şekilde Amazon'a gönderildiğinden emin olmak sizin sorumluluğunuzdadır. Seller Central'de nakliye planınızı oluşturduğunuzda, gönderiminiz muhtemelen farklı depolama merkezlerine gönderilmek üzere birden fazla gönderiye bölünecektir. Bu, envanterinizin hızlı bir şekilde alınmasını ve müşterilere dağıtılmasını sağlar. Tek bir gönderi göndermeyi tercih ederseniz, FBA Envanter Hazırlama Hizmeti için her bir ürün için hizmet ücreti ödeyebilirsiniz.

Amazon FBA ile Satışta Nasıl Başarılır Olunur?

Başarılı bir Amazon FBA satıcısı olmak için arz ve talep konusunda sağlam bir anlayışa sahip olmak önemlidir. Ürünlerinizi Amazon depolama merkezlerinde stokta tutmak, aşırı stok yapmadan da önemlidir. Bazı satıcılar, FBA envanterini yönetmek için elektronik tabloları kullanarak başlar. Bazen yazılımlar Amazon envanterinizi takip etmeyi çok daha kolay hale getirebilir. FBA'nın temellerini öğrendikten sonra, çeşitli FBA programlarına katılarak veya FBA hizmetlerini kullanarak satışlarınızı maksimize edebilirsiniz. Aşağıda, üçüncü taraf satıcılara sunulan birkaç seçeneğin hızlı bir genel bakışını bulabilirsiniz.

Subscribe & Save (Abone Ol ve Kaydet) ile tekrarlayan satın almaları kolaylaştırarak müşteri sadakatini oluşturun. Kayıtlı ürünleriniz, düzenli olarak ürünleri satın almak isteyen Amazon müşterilerine baz indirimle sunulur.

Small and Light (Küçük ve Hafif) programı, fiyatı 12 doların altında olan küçük ve hafif FBA envanteri için düşük bir ücretle siparişleri yerine getirme imkanı sağlar.

Çok Kanallı Yerine Getirme (Multi-Channel Fulfillment) programı ile Amazon, envanterinizi depolarında saklar. Ürünleriniz Amazon, kendi siteniz veya başka bir e-ticaret sitesinde satıldığında, Amazon siparişleri müşterilerinize seçtiğiniz yöntemle paketleyip gönderir. Bu sayede işinizi birden fazla platformda ölçeklendirebilirsiniz. İade işlemlerini sizin adresinize veya Amazon'un yerine getirme merkezlerine yönlendirebilirsiniz.

FBA İhracat (FBA Export): FBA ürünlerinizi Amazon veya kendi sitenizde listeleyin. Amazon, dünya çapında müşterilere siparişleri ihraç eder.

Amazon Global Satış (Amazon Global Selling): Ürünlerinizi diğer ülkelerdeki Amazon sitelerinde (şu anda ABD, Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Kanada, İspanya, Çin ve Japonya) listeleyin ve satın. Ürünlerinizi bu ülkelere gönderin ve ürünler, o ülkelerdeki Amazon yerine getirme merkezleri aracılığıyla yerine getirilecektir.

FBA Yeni Seçim (FBA New Selection): FBA'ya yeni dahil olan uygun ASIN'ler, ücretsiz aylık depolama, ücretsiz kaldırma ve ücretsiz iade işleme hizmetlerinden faydalanabilir.

Amazon Yerel Satış (Amazon Local Selling): FBA siparişleri için Amazon Yerel Satış hizmetleri ile ücretsiz yerel teslimat ve mağazada teslim alma seçeneği sunabilirsiniz.

Amazon Ortak Taşıyıcı Programı (Amazon Partnered Carrier Program): Amazon'un ortak taşıyıcıları aracılığıyla derin nakliye indirimlerine erişin. Bu indirimler, Amerika Birleşik Devletleri'nin birleşik kısmı içindeki teslimatlara uygulanır.

Amazon Şeffaflık Programı (Amazon Transparency Program): Bu ürün seri numaralandırma hizmeti, sahte ürünlerin müşterilere ulaşmasını önlemeye yardımcı olur.

FBA Etiketleme Hizmeti (FBA Label Service): Amazon'un, Amazon barkodu gerektiren uygun ürünlere barkod uygulaması için ürün başına bir ücret ödeyebilirsiniz.

FBA Hazırlık Hizmeti (FBA Prep Service): Bu hizmet ile Amazon, ürünlerinizi doğru şekilde paketleyip hazırlayarak taahhütleri yerine getirecektir.

FBA Yeniden Paketleme ve Onarım (FBA Repackaging and Refurbishment): Eğer ürünün ambalajı hasarlıysa ve ürün satılabilir durumdaysa, Amazon FBA yeniden paketleme ve onarım hizmetleri sunar.

FBA Envanter Yerleştirme Hizmeti (FBA Inventory Placement Service): Bir nakliye planı oluşturduğunuzda, gönderiniz farklı yerlere gönderilmek üzere birden fazla gönderiye bölünebilir. Buna da dağıtılmış envanter yerleştirme denir. Eğer tüm uygun envanterinizi tek bir alım merkezine veya depo merkezine göndermeyi tercih ederseniz, Envanter Yerleştirme Hizmetini kullanabilirsiniz. Gönderiniz geldiğinde, gönderi sizin adınıza farklı merkezlere bölünerek gönderilecektir. Bunun için ürün başına bir hizmet ücreti alınır.

FBA ile Uzaktan Temin (Remote Fulfillment with FBA): FBA ile Uzaktan Temin, ABD satıcılarının Kanada ve Meksika'ya daha kolay bir şekilde satış yapmalarını sağlar.