Tatil dönemleri gönderimlerini kendileri yapan Amazon satıcıları için kritik dönemlerdir. Önümüzdeki haftalarda Paskalya, Qingming Festivali ve Ramazan dahil olmak üzere bir dizi tatil ve kutlamayla birlikte, hesap sağlığınızı etkileyebilecek siparişleri gözden kaçırmamanız için satıcı tarafından gönderilen siparişlerinizi (FBM) yönetmenize yönelik ipuçları hazırladık.
Hangi tarihlerin Amazon tatili olduğunu onaylayın
Amazon tatil günleri tahmini sevkiyat ve teslimat tarihinizi göz önünde bulundurulduğunda bir işletim günü olarak sayılmaz. Tahmini son teslim tarihi ve teslimat tarihi bir tatil gününe denk geldiğinde, tatilden sonraki bir sonraki çalışma gününe ertelenirler.
Uluslararası gönderi yapıyorsanız satış yaptığınız her mağazanın ulusal tatil günlerini kontrol edin ve tüm mağazalar için tatil ayarlarınızı güncelleyin. Tatil modunu etkinleştirmediğiniz sürece, siparişlerin sevkiyatını beklenen sevkiyat tarihine kadar onaylamanız gerekir.
İşletmeniz ve operatörünüz o gün çalışıyorsa, bir tatili çalışma günü olarak ayarlayabilirsiniz. Daha fazla bilgi için Amazon satıcı panelinde tatil ayarlarını yönetme bölümüne gidin.
Sipariş işleme kapasitesini ayarlayın
Bir sipariş işleme kapasitesi belirlemek, bu dönemde müşterilere güvenilir bir şekilde gönderemeyeceğiniz siparişlerdeki ani artışa karşı sizi korur. Limitinizi aşan bir sipariş daha alır almaz, işletmenizin bunalmadığından emin olmak için araç, tüm ek siparişler için sevkiyata hazırlık sürenize otomatik olarak bir gün ekler.
Zamanında sevkiyat yapın
Teslimat taahhüdünüzün gerçek teslimat tarihinizden ne kadar farklı olduğunu görmek için kişiselleştirilmiş Yerine Getirme Önsezi kontrol panelinizi inceleyin ve daha doğru taşıma ve taşıma sürelerinin nasıl ayarlanacağına ilişkin önerileri görüntüleyin.
Yurtiçi gönderiler için Gönderi Ayarları Otomasyonunu (SSA) etkinleştirmenizi öneririz. SSA, deponuzun konumuna, müşterinizin konumuna ve kullandığınız belirli taşıyıcılardan alınan güncel performans verilerine göre her sipariş için en doğru teslimat süresini belirler.
Hesabınızı tatil moduna ayarlayın
Eğer tatil dönemlerinde siparişleri gönderemeyecekseniz, satıcı tarafından karşılanan liste kayıtlarınızı kaldırmak için hesabınızı tatil moduna ayarlayın.Satıcı tarafından sağlanan liste kayıtlarınız, Amazon ürün detay sayfalarından ve arama sonuçlarından bir saat içinde kaldırılacaktır. Tekrar satmaya hazır olduğunuzda liste kayıtlarınızın durumunu tekrar Aktif olarak değiştirebilirsiniz.
E-ticaret ile ilgili yazılarımızı Start Smart Blog‘da takip edebilirsiniz.