Amazon Appeal nasıl yapılır?

Amazon hesabınızın askıya alınması durumunda Amazon’a itiraz başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

Başvurunuz şu soruların cevabını vermeniz gerekir?

  • Soruna yol açan temel neden neydi?
  • Sorunu çözmek için hangi işlemleri yaptınız?

Amazon satıcı hesabınızın neden askıya alındığını Amazon Hesap Sağlığı (account Health) sayfasında görüntüleyebilir ve itirazda bulunabilirsiniz.

Amazon itiraz başvuru metninizde nelere dikkat etmelisiniz?

Açık ve öz olun
Ürününüzü, işletmenizi veya müşterinizi tanıtmak yerine soruna yol açan gerçeklere ve olaylara odaklanın. Devam eden destek vakalarına ilişkin diğer soruları veya referansları gönderiminizden kaldırın. Duygusal bir dil kullanmaktan kaçının.

Tüm sorunlar için bir açıklama sağlayın
Bazı devre dışı bırakmalar, bir dizi sorunun sonucu olabilir; ancak, ihlallere yol açan temel nedenleri arayın. Örneğin, doğrulanamayan tedarikçiler, envanter yönetimi sorunları veya kalite kontrol sorunları varsa. Değişikliklerin veya belgelerin tarihlerini eklediğinizden emin olarak, temel nedenleri ele almak için gerçekleştirdiğiniz belirli eylemleri sağlayın.

Tüm maddeler için destekleyici kanıtlar ekleyin
İncelenmekte olan tüm ürünler veya ASIN’ler için destekleyici kanıtlar sunduğunuzdan emin olun. Belgeler için istenen zaman dilimini kontrol ettiğinizden emin olun. Bazı ürünler için son 365 güne ait faturalar gerekir.

Destekleyici belgelerinizdeki alanları vurgulayın
Belgelerinizdeki en önemli alanları daire içine alarak veya vurgulayarak yanıtınızı daha alakalı hale getirebilirsiniz. Örneğin, şartlar ve koşullarınızda ASIN’leri, tedarikçi adlarını veya tedarikçi maddelerini vurgulayabilirsiniz.