Amazon satıcı hesabı açılışı sonrası “Your Amazon Seller account has been deactivated” şeklinde bir mesaj almanız mümkündür. Amazon’dan gelecek mesaja ve çözüm yöntemlerine gelin bir göz atalım.
Amazon’da gelecek mesaj içeriği şu şekilde olacaktır;
Amazon Satıcı Hesabınız devre dışı bırakıldı ve liste kayıtlarınız, Amazon Hizmetleri İş Çözümleri Sözleşmesinin 3. Bölümü uyarınca kaldırıldı. Bu sorunu çözmek için sizinle birlikte çalışırken para size transfer edilmeyecek ancak hesabınızda tutulacaktır. Hesabınızın daha fazla etkilenmesini önlemek için tüm açık siparişleri gönderin.
Bu neden oluyor?
Kimliğinizi doğrulamak için ek belgelere ihtiyacımız olduğu için bu önlemi aldık. Gereksinimlerimiz hakkında daha fazla bilgi için Amazon Hizmetleri İş Çözümleri Sözleşmesini inceleyin: https://sellercentral.amazon.co.uk/gp/help/201190440
Hesabımı nasıl yeniden etkinleştiririm?
Hesabınızı yeniden etkinleştirmek için, lütfen dosyada geçerli bir kredi kartı olduğunu doğrulayın ve aşağıdaki belgeleri PDF, PNG, JPEG veya GIF formatında sağlayın. Belgeler okunaklı, orijinal ve üzerinde değişiklik yapılmamış olmalı ve gerekli bilgileri içermelidir. Ekran görüntülerini kabul etmiyoruz. Belgedeki ad ve adres, Seller Central’da girilen bilgilerle eşleşmelidir.
– Varsa işletme lisansı (A business licence if applicable)
– Boru gazı, doğalgaz, elektrik, borulu su, cep telefonu, sabit telefon veya internet hizmeti için son 90 gün içinde adınız ve adresinizin göründüğü fatura. (A utility bill)
Sağlanan belgelerin desteklenen dillerden birinde olduğundan emin olun. Desteklenen diller arasında Arapça, basitleştirilmiş Çince, Felemenkçe, İngilizce, Fransızca, Almanca, Hintçe, İtalyanca, Japonca, Korece, Lehçe, Portekizce, İspanyolca, İsveççe, Tamilce, Tayca, Türkçe ve Vietnamca yer alır. Belgeler desteklenen dillerden birinde değilse, belgenin aslı ile birlikte desteklenen dillerden birine noter tasdikli tercümesini sunmanız gerekir.
Gerekli bilgileri nasıl gönderebilirim?
Bu bilgiyi göndermek için Seller Central’daki “Hesap Sağlığı” sayfasının üst kısmındaki başlıkta yer alan talimatları izleyin:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/notifications?ref=ah_em_ap
Hesabınız yanlışlıkla devre dışı mı bırakıldı?
Bir hata olduğunu düşünüyorsanız, Seller Central’daki “Hesap Sağlığı” sayfasının üst kısmındaki afişteki talimatları izleyerek bir açıklama gönderin:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/notifications?ref=ah_em_ap
İstenen bilgileri göndermezsem ne olur?
Bu bildirimi aldıktan sonra geçerli bir itirazda bulunmak veya itiraz etmemeyi seçmek için 90 gününüz var. Bu süreden sonra, ödeme talebinde bulunmak için disbursement-appeals@amazon.co.uk ile iletişime geçebilirsiniz. Hesabınızı değerlendirmek için ayrı bir araştırma yapacağız. Yürürlüğe koyduğumuz politikalar, müşterilerimizi ve satış ortaklarımızı korumak içindir. Aldatıcı, hileli veya yasa dışı faaliyetlerde bulunduğunuzu veya sistemlerimizi kötüye kullandığınızı veya politikalarımızı tekrar tekrar ihlal ettiğinizi tespit edersek, “Para stopaj politikasına” uygun olarak hesabınızdaki paranın bir kısmını veya tamamını bloke edebiliriz:
https://sellercentral.amazon.co.uk/gp/help/9RA9LYBJ3QP27M6
Yardım etmek için buradayız.
Politikalarımız veya gerekli bilgiler hakkında sorularınız varsa, Satış Ortağı Desteği ile iletişime geçebilirsiniz:
https://sellercentral.amazon.co.uk/cu/contact-us
Bakiye ve ödeme bilgilerinizi Seller Central’ın “Ödemeler” bölümünde görebilirsiniz. Bu konularla ilgili sorularınız varsa Payments-investigate@amazon.co.uk adresine bir e-posta gönderin.
Hesap performansınızı görüntülemek için iOS veya Android cihazınızda Amazon Seller uygulamasının ana ekranında “Hesap Sağlığı”nı seçin veya Seller Central’da “Hesap Sağlığı” sayfasına gidin:
https://sellercentral.amazon.co.uk/performance/dashboard?ref=ah_em_ap
“Hesap Sağlığı” sayfası, hesabınızın Amazon’da satış yapmak için gereken performans ölçümleri ve politikalarına göre ne kadar iyi performans gösterdiğini gösterir.
Amazon satıcı hesabı başvurusu sırasında hesap sahibi şirket ve şirket yöneticisi ile ilgili verdiğiniz bilgilerin doğru ve eksiksiz olması gerekir. Özellikle adres bilgileri ve adres beyanı için kullandığınız belgelerin güncel, okunabilir ve başvuru sırasında verdiğiniz bilgilerle aynı olması gerekmektedir.
Şirketiniz ve yöneticiniz için gerekli belgeleri eksiksiz şekilde göndermeniz durumunda satıcı hesabınızın açılması mümkün olabilecektir.