Ürün sorumluluk sigortası, Amazon’da sattığınız ürünlerden kaynaklanan olaylara karşı sizi korur ve siz işinizi büyütmeye odaklanırken içinizin rahat olmasını sağlar. Amazon Services Europe İş Çözümleri Sözleşmesi’nin 8. bölümü uyarınca, herhangi bir ayda geçerli sigorta eşiğini aştıktan sonraki 30 gün içinde veya tarafımızdan başka bir şekilde talep edilmesi halinde, Amazon’un ek sigortalı olarak belirtildiği poliçe ile en azından ürün sorumluluğu ve bedensel yaralanmayı kapsayan sigorta limitlerine sahip üçüncü taraf sorumluluk sigortası yaptırmalı ve sürdürmelisiniz.
“Sigorta Eşiği”, Amazon Services Europe İş Çözümleri Sözleşmesi’nde belirtilen anlama sahiptir.
Bir sigorta sağlayıcısına karar verdiğinizde, poliçeniz Amazon’da satış için listelediğiniz tüm ürünleri kapsamalıdır.
Amazon Satıcıları İçin Sigorta poliçesi kriterleri
Ürün sorumluluk sigortası poliçeniz, yürürlükteki yasa veya yönetmelikler aksini gerektirmedikçe, aşağıdaki kriterlerin tümünü karşılamalıdır:
-
-
- Sigorta poliçesi türü ticari genel, şemsiye veya aşırı sorumluluk olabilir ve Ticari Sorumluluk Sigortası Poliçesi sıkça sorulan sorularda ana hatlarıyla belirtilen belirli ürün kategorileri dışında olay bazlı olabilir.
- Poliçe limiti en az olay başına ve toplamda öngörülen tutarda olmalı ve ürünler, ürünler/tamamlanmış işlemler ve bedensel yaralanma dahil olmak üzere ticari faaliyetlerinizden kaynaklanan veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkan yükümlülükleri kapsamalıdır.
- Sigorta poliçesi en azından Amazon’da belirtilen “Sigorta Limitlerine” sahip olmalıdır
- Herhangi bir poliçe için muafiyet tutarı 10.000 € / 10.000 £’dan fazla olmamalıdır. Herhangi bir muafiyet tutarı Sigorta Sertifikanızda belirtilmelidir.
- Poliçe, Amazon’da listelediğiniz ürünlerden yapılan tüm satışları kapsamalıdır.
- Poliçe, Amazon ve vekillerini ek sigortalı olarak belirtmeli ve ilgili Amazon sitesiyle bağlantılı olarak işletmenizin faaliyetlerinden kaynaklanan veya bunlarla bağlantılı olarak ortaya çıkan yükümlülükleri kapsamalıdır.
- Sigortalı adınız, Hesap Bilgilerinizde Amazon’a sağladığınız “tüzel kişilik” adıyla eşleşmelidir.
- Sigorta sağlayıcınız, küresel talep işleme kapasitesine ve S&P A- veya AM Best A- (veya daha iyi) finansal derecelendirmeye sahip olmalıdır. Best geçerli değilse veya kullanılmıyorsa, yerel bir eşdeğerine izin verilir.
- Poliçe eksiksiz olarak doldurulmalı ve imzalanmalıdır.
- Sigorta sağlayıcınız Amazon’a iptal, değişiklik veya yenilememe konusunda en az 30 gün önceden bildirimde bulunmalıdır.
-
Bu gereklilikleri karşılayan bir poliçe temin edemiyorsanız Amazon bu gerekliliklere ilişkin istisnaları duruma göre değerlendirecektir.
Amazon’un talep ettiği ticari sigorta poliçesi hakkında soru ve cevapla
Üreticiler ve Bayiler için gerekli belgeler nelerdir?
Bir talep aldığınızda, kusurlu ürünün ithalatçısının, marka sahibinin veya üreticisinin (topluca “Üreticiler” olarak anılacaktır) ayrıntılarını bize sağlayamadığınız sürece, Amazon Services Europe İş Çözümleri Sözleşmesi’nin gerektirdiği şekilde bir Sigorta Sertifikası sağlamanız gerekir. Kusurlu ürünün Üreticisi iseniz, bir talep aldıktan sonra bize bir Sigorta Sertifikası sunmanız gerekir. Sigorta Sertifikası, teminat kapsamındaki mülk ve kişilerin ayrıntılarını, teminat miktarını ve herhangi bir istisna veya muafiyeti belirler. Bu belge .pdf, .doc veya .docx formatında olabilir. Gerekirse, sigorta poliçenizin tam bir kopyası ve poliçenizi satın aldığınıza dair fatura gibi ek belgeler talep edebiliriz.
Ürünün Üreticisi değilsem ne olur?
Satıcıysanız ve kusurlu ürünün Üreticisi değilseniz Amazon sizden kusurlu ürünün Üreticisini tanımlayan belgeleri (örneğin, fatura ve üretici COI’si) sağlamanızı isteyecektir. Üreticinin ayrıntılarını verilen süre içinde sağlayamazsanız, tüm taleplerden siz sorumlu olacaksınız.
Amazon’u ek sigortalı olarak nasıl ekleyebilirim?
Amazon “Amazon EU S.à r.l. ve vekillerini” ek sigortalı olarak eklemek için sigortacınızla iletişime geçin. Talebimiz üzerine, aşağıdaki adrese gerekli teminatı kanıtlayan sigorta sertifikalarını bize sağlayacaksınız: Amazon EU S.à r.l., 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg, Attn: Risk Management; ve bir kopyası ile: c/o Amazon, P.O. Box 81226, Seattle, WA 98108- 1226, USA, Attention: Risk Yönetimi.
Ticari sorumluluk sigortası poliçemi nasıl yenilerim?
Çoğu sigortacı poliçenizi yenilemek için sizinle proaktif olarak iletişime geçecektir. Sigortacınızdan haber almadıysanız, bazı sigortacılar poliçeyi otomatik olarak yenileyebileceğinden, poliçenizin durumunu her zaman doğrudan sigortacınızdan kontrol edebilirsiniz. Sigortacınız poliçenizi yenilemediyse veya alternatif sigorta seçeneklerini araştırmak istiyorsanız, yukarıda paylaşılan kriterleri karşılayan yeni bir poliçe edinmek için seçtiğiniz herhangi bir sigortacıyla çalışabilirsiniz.